DVEP Energie stopt als energieleverancier

Geachte relatie, 

Onlangs kregen wij van DVEP Energie het bericht dat hun dienstverlening helaas op uiterlijk 1 januari 2024 zal stoppen. Klanten die dit betreft hebben op 17 april jl. zelf een brief ontvangen van DVEP.  

Kort samengevat heeft u als

DVEP klant uiterlijk per 1 januari 2024 geen energieleverancier meer voor afname en terug leveren van energie en zult u vroegtijdig op zoek moeten gaan naar een andere aanbieder.   
 

Daniels Smart Energy kan u helpen bij het overstappen naar een nieuwe energieleverancier. 

Neem daarvoor zo spoedig mogelijk contact met ons op
Stuur daarvoor een mail naar: Arnold Bralts arnold@danielssmartenergy.nl


Wij zullen u dan adviseren, wat te doen om garant te zijn van energielevering en terug levering.  

 
Klik op deze link of zie onderstaand een samenvatting van het bericht dat wij ontvingen van DVEP;

Tot onze spijt moeten wij u informeren dat DVEP tot uiterlijk 1 januari 2024 in staat zal zijn om gas en elektriciteit te leveren. We zullen onze klanten, aanstaande maandag 17 april aan het eind van de dag, hierover berichten en hen adviseren met u contact op te nemen om de overgang naar een nieuwe leverancier te bespreken en zo spoedig mogelijk in gang te zetten.  

Achtergrond 

De financiële situatie van DVEP is, na een aantal moeilijke jaren in combinatie met de onstuimige energiemarkt van de laatste tijd, slecht. DVEP is al jaren verlieslatend. Op dit moment wordt DVEP gefinancierd door een groepsmaatschappij. Deze groepsmaatschappij heeft besloten te stoppen met haar Europese energy marketing activiteiten, waaronder ook DVEP valt.  Als reactie hierop zijn mogelijkheden onderzocht voor het voortbestaan van DVEP. Zo is onder meer een verkoopproces gestart, maar daaruit is geen serieuze interesse gebleken. Door het gebrek aan toekomstige financiering en reële alternatieven kan DVEP helaas niet zelfstandig voortbestaan. Onze financier  heeft aangegeven ons op vrijwillige basis in principe tot uiterlijk het einde van 2023 financieel te willen ondersteunen. Zij geeft DVEP hiermee de ruimte om een ordentelijke en gecontroleerde afbouw van DVEP’s activiteiten te realiseren.   

Wat betekent dit voor onze klanten?  

Dit betekent dat DVEP in principe tot uiterlijk het einde van dit jaar gas en elektriciteit kan blijven leveren, maar in ieder geval vanaf 1 januari 2024 niet meer in staat zal zijn om te leveren. Let wel: als onze financier besluit de financiering eerder te beëindigen, is het mogelijk dat DVEP al in een eerdere fase niet meer zal kunnen leveren. Dit alles brengt met zich mee dat klanten van DVEP op zoek moeten gaan naar een andere energieleverancier. Per 1 januari 2024 zullen wij hen geen gas en elektriciteit meer (kunnen) leveren. Wij adviseren hen contact met u op te nemen, om samen met u de overgang naar een nieuwe leverancier te bespreken en in werking te zetten. Wij versturen al onze klanten op 17 april aanstaande een brief met deze informatie. We verzoeken u om nog geen contact met uw klanten op te nemen voordat zij de brief hebben ontvangen. 

 Klanten met een energiecontract met ‘klikconstructie’  

We realiseren ons dat veel DVEP-klanten voor 2024 en later al prijzen hebben vastgelegd. De intentie is om deze klanten zoveel mogelijk te compenseren. Momenteel werken we uit hoe de werking van een dergelijke compensatie eruit ziet en we verwachten onze klanten daarover voor 1 juli 2023 te kunnen berichten. Omdat wij alle klanten hetzelfde behandelen is de compensatie niet onderhandelbaar en bij acceptatie ziet de klant af van verdere claims. Vanzelfsprekend kunnen zij  nu geen nieuwe kliks meer doen voor 2024 en later.  

 Mogelijke tussentijdse prijsverhoging  

Volledigheidshalve wijzen wij u erop dat nadere ontwikkelingen er mogelijk toe kunnen leiden dat wij genoodzaakt zullen zijn om een tussentijdse prijsverhoging door te voeren, om zo de continuïteit van onze energielevering tot eind 2023 te waarborgen.    

Facturatie en jaarafrekening  

Veel klanten zullen gemerkt hebben dat we te laat zijn met factureren van geleverde energie. Onze IT-systemen en afdelingen zijn onvoldoende in staat gebleken de voorgeschreven recente wijzigingen (zoals veranderende BTW en het prijsplafond) te verwerken. We bieden onze klanten  daar onze excuses voor aan en we werken er met man en macht aan om achterstanden weg te werken en onze klanten de correcte facturen te sturen.  

Wij verzoeken onze klanten die gefactureerde bedragen hebben openstaan om deze binnen de contractueel overeengekomen termijn te betalen. Als die termijn al is verstreken verzoeken wij hen alsnog en per omgaande te betalen. Iedere vorm van compensatie waarvoor klanten mogelijk in aanmerking komen zal enkel worden toegekend aan klanten die geen betalingsachterstand hebben.  

Vragen en antwoorden  

Onze klanten en u hebben waarschijnlijk veel vragen. De beste manier om te communiceren voor onze klanten is via u, wij zouden het daarom waarderen als u deze coördinerende rol op zich wil nemen. Op onze website hebben we de meest gestelde vragen opgenomen (www.dvep.nl), deze gaat op 17 april live. Helaas hebben we op dit moment niet op elke vraag een antwoord, mocht u toch nog vragen hebben die niet tussen de veel gestelde vragen staat: we verzoeken u in dit geval een e-mail te sturen naar frontoffice@dvep.nl.   

We vinden het heel vervelend en jammer dat we u niet kunnen leveren wat we ooit voor ogen hadden. Wij danken u en al onze klanten voor het vertrouwen en de steun door de jaren heen en hopen op uw begrip voor de ontstane situatie.  

Met vriendelijke groet, 
De directie van DVEP  

Wij hopen u middels deze nieuwsbrief voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet, Team DSE